[O2] bardzo częste dopalanie filtra DPF

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dida1993
    Classic
    • 2016
    • 1
    • Octavia I (1U2)
    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

    [O2] bardzo częste dopalanie filtra DPF

    Wojtek, hebel by był na "koxa" gdyby poszła albo raczej przyszła nowa większa pompka
    Nie będę ukrywał, liczę na lepsze hamowanko do zera z większych prędkości. Przy dobrych klockach będzie naprawdę lepiej i bezpieczniej, choć obecne hamulce nie są złe.
  • kris19_84
    Classic
    • 2013
    • 2

    #2
    [O2] bardzo częste dopalanie filtra DPF

    Witam,
    dość często uruchamia mi się automatyczne wypalanie filtra cząstek stałych, głownie jeżdżę po mieście.
    Ostatnio mój mechanik dwukrotnie (jeden raz po drugim) wypalił filtr wymuszając proces z komputera oraz "oszukał" auto, że ma założony nowy filtr.
    Po 4 dniach użytkowania,. auto znowu kopci (przy temperaturze silnika ok.70 stopni) i wypala automatycznie filtr.... (na początku siwy dym, przez ok. 2 min., później tylko (aż) mocno rozgrzany wydech.

    Auto bierze trochę oleju (ok. 1,5 l/ 10000 km), ale podobno nic w silniku złego się nie dzieje...


    Czy ktoś jest wstanie coś doradzić? czy to normalne?
    Krzysztof

    Komentarz

    • piotrek_os
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 8160
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      kris19_84, może weź go "dobrze" przegoń po trasie......jak to nie da rady to bedzie trzeba dalej szukac.....ale od tego bym zaczął
      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

      Komentarz

      • kris19_84
        Classic
        • 2013
        • 2

        #4
        ostatnio już pojeździłem po autostradzie, a poza tym był porządnie wypalony filtr, a po 4 dniach znowu to samo?
        Krzysztof

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          A czujniki co pokazuja. Tego nie wypala sie na pale, tylko podlacza komputer patrzy jaki jest stopien zapelniania i potem jezdzac obserwuje co sie dzieje. Jak gdzies dolot jest nieszczelny to auto tez bedzie mialo nadmiar sadzy i filtr bedzie sie duzo czesciej wypalal.

          Diagnostyka, a potem psucie auta. Oleju bierze duzo - pytanie czemu
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • loru
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 4286
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Zamieszczone przez kris19_84
            ostatnio już pojeździłem po autostradzie, a poza tym był porządnie wypalony filtr, a po 4 dniach znowu to samo?
            może pd leją i masz co chwile zawalony filtr, a tak swoja droga to wytnij te ekologiczne świństwo + poprawka w sofcie i problem z głowy :szeroki_usmiech
            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

            Komentarz

            • rOBERTO795
              RS
              • 2009
              • 3465
              • Octavia III (5E3)
              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

              #7
              Wytnij i po problemie.
              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

              Komentarz

              • Tippo
                L&K
                • 2009
                • 1349
                • Octavia III (5E3)
                • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                #8
                Wytnij i po problemie.
                :yay:

                Wyrwij chwasta, ja czekam do konca gwarancji w CAAC i out z tym gownem!!

                Komentarz

                • kecaj
                  RS
                  • 2009
                  • 1511
                  • Superb II (3T4)

                  #9
                  Tylko uważaj na kontrole w Szwajcarii, Czechach, Austrii i Niemczech.
                  Tam jest prowadzona akcja przeciwko "polaczkom" bez DPF-a.
                  Tam policja "Dofinansowuje" swoje warsztaty, usługi transportowe itp.
                  Ostatnim przypadkiem był kolega, którego brak filtra DPF w Passacie podczas kontroli w Niemczech kosztował w przeliczeniu na polskie 7900 PLN.
                  Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                  Komentarz

                  • mattyah4x4
                    Rider
                    • 2013
                    • 664

                    #10
                    spektakularnie podniósł wartość passata :lol:
                    Diesel Service Śmietana
                    43-210 Kobiór
                    ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                    uwaga
                    nie robimy pompowtryskiwaczy

                    Komentarz

                    • diablo228
                      Rider
                      • 2013
                      • 409
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BVY 2.0 FSI 150 KM

                      #11
                      kecaj a jak to Panowie stwierdzili że auto nie ma dpfa ?? na drodze
                      Mastershine - Auto Detailing Studio

                      Komentarz

                      • mattyah4x4
                        Rider
                        • 2013
                        • 664

                        #12
                        podobno mają taki sprzęt zabudowany na samochodach, że nawet nie musza do kontroli zatrzymywać... jak już zatrzymają to po to, żeby karać :roll:

                        znaczy siadają na ogon i jadą za tobą - i dokonują pomiaru emisji... jak jest dobrze, to z ogona zsiadają - a jak nie, to halt
                        Diesel Service Śmietana
                        43-210 Kobiór
                        ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                        uwaga
                        nie robimy pompowtryskiwaczy

                        Komentarz

                        • crowl
                          Drive
                          • 2013
                          • 93
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • BLS 1.9 TDI PD 105 KM

                          #13
                          Ja mam dpfa i ostatnio ponoć był wypalany ok 20tys km temu (Sam przejechałem 6tys). Jak sprawdzałem na VAGu to Obecnie jest 32%. Ja jeżdzę po mieście + trasa (częściowo autostrada). Jak się dowiadywałem to jak się go nie przegania to szybko ten syf się zapycha. Dlatego ważne aby z dpfem śmigać po trasach.

                          Według mnie powinieneś spróbować u innego mechanika aby Ci wypalił statycznie (jakoś tak to się chyba nazywa). Dziwi mnie bo mechanior powinien widzieć na VAGu ile masz zapełnionego filtra. Nie wiem w jaki sposób "oszukał" ale może to drugie wypalenie było złym "oszukiwaniem"
                          "A miało być tak pięknie..."

                          4x4 @147KM\330Nm by Rogal

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #14
                            VCDS podaje informacje kiedy filtr byl dopalany. 20kkm - raczej watpie, u mnie potrafi sie dopalac co 200-300km :diabelski_usmiech
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • mattyah4x4
                              Rider
                              • 2013
                              • 664

                              #15
                              ja jeżdżę generalnie wokół komina :roll:
                              i jak do tej pory (5 tys km) nie stwierdziłem objawów wypalania dpf-a :roll:
                              czyzby były one aż tak niedostrzegalne :?:

                              żadnego podniesienia wolnych obrotow... żadnego podwyższenia spalania na wolnych... żadnego "chodzenia" wiatraków bez przyczyny - nic :roll:

                              czyżby się wypalał zgodnie z założeniami projektantów, bezobjawowo ? albo nie zapełniał ?
                              Diesel Service Śmietana
                              43-210 Kobiór
                              ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                              uwaga
                              nie robimy pompowtryskiwaczy

                              Komentarz

                              • crowl
                                Drive
                                • 2013
                                • 93
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BLS 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                Dokładnie jak mattyah4x4 pisze nic takiego też nie stwierdziłem jak dotąd. Choć z dpfem mam styczność bardzo krótko
                                Na forach audi\vw jak czytałem o tym ustrojstwie to tam ludzie pisali że właśnie co ileś tysięcy w zależności oczywiście czy to trasa czy miasto. Ale to 'usłyszane...'. Ja jak napisałem sam 6tysi przejechałem. VCDS podaje że mam te 32% zapchania. Z tego co wiem to trochę te auto już przejechało od poprzedniego wypalania (Chyba że koleś ściemnia, ale raczej chyba nie...). Muszę się dokopać do informacji gdzie to sprawdzić w VCDSie bo mam jakąś starą wersję i czuję że nie mam tam wszystkiego :evil:

                                Czy możliwe jest dwukrotne wypalanie? Bo ja się nie spotkałem osobiście z takim czymś. Ale z tego co Maicroft, piszesz to jakby tak było... Sądziłem że jak wypali, zadymi piękną okolicę to już będzie ok.
                                "A miało być tak pięknie..."

                                4x4 @147KM\330Nm by Rogal

                                Komentarz

                                • sazad
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 1520
                                  • Rapid Spaceback (NH1)

                                  #17
                                  Moje auto z DPF mam już 6 lat i teraz ma zrobione 115 tys (jak kupowałem roczne miało 54 tys) - jeżdżone głównie przez moją żonę i głównie po mieście. Przez cały okres urzytkowania może raz zauważyłem "inną" pracę silnika spowodowaną wypalaniem DPF - generalnie zero problemu. Jedynie co robię ponad programowo to wymieniam olej Long life co 15 tys. lub co rok. Nie rozumiem czemu tak nie lubicie DPF :niewiem

                                  kris19_84, może spróbuj czegoś takiego

                                  kiedyś na formum ktoś to stosował i dodałem sobie ten adres do ulubionych
                                  Sebastian

                                  Służbówka O2 FL 1.4 TSI CAXA

                                  www.sazad.spanie.pl - domek letniskowy do wynajęcia na lato

                                  Komentarz

                                  • mattyah4x4
                                    Rider
                                    • 2013
                                    • 664

                                    #18
                                    może problem leży gdzie indziej ?
                                    tzn. nie w dpf-ie, tylko w silnikach ?
                                    :roll:

                                    tzn. silnik zaczyna ponadstandardowo dymić - zużycie, lejące wtryski, zawalony EGR - a następnie jest lament, bo sterownik często chce (próbuje) wypalać zawartość filtra ?

                                    jak silnik nie dymi, to nawet jazda miejska (oczywiście z wyczuleniem na ew. wypalanie filtra - i NIE przerywanie go) nie powoduje NIC, hę ? :szeroki_usmiech
                                    Diesel Service Śmietana
                                    43-210 Kobiór
                                    ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                                    uwaga
                                    nie robimy pompowtryskiwaczy

                                    Komentarz

                                    Pracuję...